Best Kept Secret


Anders dan het alle eerste jaar van mijn opleiding volg je in jaar 2 een case dat een half jaar duurt. Dit half jaar is opgedeeld in 2 delen, maar hebben betrekking op 1 onderwerp. Er moest een marketing-communicatieplan geschreven worden voor het festival Best Kept Secret. Het eerste kwart jaar zou bestaan uit onderzoek en het tweede kwart jaar zou er gewerkt worden aan het marketing-communicatieplan.

In periode 1 en 2 van het tweede jaar van de opleiding CE-IEMES werd het tijd voor case 5. Een case dat ging over het festival Best Kept Secret.

Ik vond het klinken als echt een enorm leuke opdracht. De kennis en vaardigheden die we opgedaan hadden in het eerste jaar kwamen hier allemaal in terug. Daarnaast was iets maken én pitchen voor de festivaldirecteur ook heel erg vet.

Dit project moest gedaan worden in een groepje van 3. Ik ben in een groepje terecht gekomen met meiden waarbij ik al eens samen had gewerkt en dat toen wel klikte. Maar had nog nooit met z’n drieën tegelijk samengewerkt. Dus een leuke uitdaging. En wat was ik blij met mijn groepje. Het halfjaar vloog voorbij. We zaten op 1 lijn, inspireerde elkaar en werkte allemaal ongeveer even hard. Dat heeft er echt voor gezorgd dat ik tevreden ben over ons marketing-communicatieplan. 

Het eerste kwart jaar was voornamelijk onderzoek. Iets dat ik minder leuk vind, maar dat er wel bij hoort. Wij wilde heel erg graag weten wat de bezoekmotieven zijn van de huidige en potentiële bezoekers van BKS en hebben dit door middel van kwalitatief onderzoek (interviews) in een customer journey kunnen zetten. Uit dit onderzoek kwam voornamelijk naar voren dat de prijs het grootste obstakel was.

Daarnaast spelen vrienden ook een belangrijke rol. Deze bevindingen hebben we meegenomen in het tweede kwart jaar voor het marketing-communicatieplan. In dit plan stond het thema ”mysterieus thuiskomen” centraal met als titel voor de campagne: ”find the key to our Best Kept Secret”. Het conceptidee was om grootschalige sleutelzoekactie op te zetten waarbij zowel huidige als potentiële bezoekers op zoek mochten gaan naar de sleutels voor het geheim van BKS. Als er een sleutel werd gevonden stond daar een mooie prijs tegenover. Een vrijkaartje, korting, campingplaats of een paar gratis consumpties. Hierdoor hoopte we de bezoeker te activeren, vrienden mee te laten nemen en ze tegenmoed te komen in de prijs om ze de ervaring van BKS te laten ervaren en ze een herhaalbezoeker te maken voor op de lange termijn. Wij als groepje stonden echt achter dit idee en dat was goed overgekomen naar de rest. Maurits Westerik (festivaldirecteur BKS) was er zeer te spreken over en vond het heel erg leuk om te zien. Dus dat betekende, project positief afgesloten.


Poster

Best Kept Secret

Mock-up

Best Kept Secret

<– Terug naar de projecten