Over de Grens


Zoals de naam van de case al zegt, in deze case kwamen we er meer achter hoe het was om te werken achter de televisie. In case 2 moest er namelijk een succesvol mediaformat bedacht worden. Dit format moest aan het einde van de periode gepitcht worden aan de ACE Dragons Den. De Dragons Den bestond uit allemaal professionele televisiemakers. Kirsten-Jan van Nieuwenhuizen, Ruud Minten, Maurits Spijkerman en Karin de Groot (later Hanan Fahari omdat Karin de Groot bij een spoedvergadering van ITV aanwezig moest zijn) waren die Dragons Den. Aan het einde van de periode moest er een Format Bible en een programmaboekje opgeleverd worden.

In periode 2 van het eerste jaar van de opleiding CE-IEMES werd het tijd voor case 2, Beyond Television. Voor mij de aller leukste case van het hele eerste jaar!

Omdat het best wel een grote case was, waren er groepen van 5 personen gemaakt. Helaas ben ik wel in de verkeerde groep geplaatst en vielen er naarmate de periode vorderde steeds meer teamgenoten af. Uiteindelijk bleven een ander teamgenoot en ik als enige over. Dit zorgde ervoor dat we last-minute best wel veel met z’n tweeën moesten doen. Voornamelijk omdat de groepsgenoten stukken die zij zouden schrijven nog niet af hadden en wij dat last-minute nog moesten oppakken. Maar, en daar ben ik stiekem wel een beetje trots op, we hebben alles afgekregen. En ons cijfer was gewoon een ruim voldoende!

De pitch die we moesten geven hadden we goed voorbereid en we waren er helemaal klaar voor. Helaas voor ons werden de coronamaatregelen weer een beetje aangescherpt en moest de pitch online… Hier baalde ik wel een beetje van. Ten eerste vind ik het namelijk veel makkelijker én leuker om gewoon in reallife te pitchen. Maar een ander

nadeel was dat ik op deze manier minder de mogelijkheid had om te netwerken. Ik vind de mediawereld zeer interessant dus dit was een ultieme kans. De pitch ging uiteindelijk best goed en ons groepje won de prijs van het beste programmaboekje (die ik gemaakt had!). We grepen net langs de prijs van het beste mediaformat, maar we hadden een resultaat gemaakt waar wij zelf trots op mochten zijn.

Tijdens case 2 lag de focus voornamelijk op media en onderzoek. Het eerste gedeelte ging dan ook over een doelgroeponderzoek en het opstellen van een onderzoeksrapport. Aan de hand van het onderzoeksrapport kon uiteindelijk een geschikt mediaformat bedacht worden dat aansloot bij de doelgroep. Ook werd er in deze periode kennisgemaakt met de eerste delen van recht en werd er een concurrentieanalyse met bijbehorende modellen gemaakt.


Mock-up poster

Over de Grens

Poster

Over de Grens

<– Terug naar de projecten